Wednesday, August 3, 2011

Our trip to the Oregon Coast, USA...Part 2

Since most people that visit my blog are Belgian or Dutch I have decided to continue my blog in Dutch only for now. If anybody has any questions or a comment, please feel free to CONTACT ME!

All images are Copyright by Ann Badjura unless otherwise stated, please contact me first if you wish to use any of my photos or if you wish to purchase any of my photos! Thanks in advance!

Sinds de meeste mensen die mijn blog bezoeken Belgisch of Nederlands zijn heb ik besloten om enkel in het Nederlands verder te gaan. Ik ben dit blog vooral begonnen zodat mijn familie en vrienden in Belgie (van waar ik afkomstig ben) mijn leventje in Vancouver, Canada een beetje kunnen volgen. Deze blog is ook open voor iedereen die geinteresseerd is natuurlijk. Als er enige vragen zijn of commentaar is, laat dan een berichtje na in mijn GASTENBOEK of E-MAIL ME!

Alle foto's zijn Copyright by Ann Badjura tenzij anders vermeld, aub contacteer mij eerst voordat je mijn foto's wil gebruiken of als je geinteresseerd bent om foto's te kopen! Alvast bedankt!

~AUB klik op de foto's om een grotere versie ervan te zien!

Zicht van Cape Meares State Scenic Viewpoint, Oregon, USA!

Dag 3: Nehalem en omliggende omgeving bezoeken: We waren rond 7u wakker en joeppiii, het was droog! Het was wel weer goed bewolkt, maar het regende in elk geval niet. Dus vandaar gingen we een paar plekjes bezoeken waar we konden gaan wandelen met Ava. Ik had broodjes gemaakt zodat we onderweg konden picknikken en moest het regenen dat konden we nog altijd ergens iets gaan eten en de broodjes 's avonds opeten. We waren in elk geval voorzien. Een plek die ik graag wou zien was "Cape Meares" wat deel uitmaakt van de "Three Capes Scenic Route" samen met "Cape Lookout" en "Cape Kiwanda". Van Cape Meares heb je mooie zichten op de nabij gelegen rotsen in het water waar vele verschillende vogels hun nesten bouwen en dergelijke. De "Bald Eagle" en "Peregrine Falcon" hebben hier ook al hun nesten gebouwd. Er is ook een lichttoren wat nu een giftshop is. Er is een wandelpad van bijna 2km wat je langs mooie zichten brengt. We zouden dan proberen om deel van de Three Capes Loop te rijden.

We vertrokken weer zo rond 10u en het was ongeveer een 40 minuten rijden. Het was nog steeds droog, maar wel zwaar bewolkt...maar goed zolang het maar niet zou beginnen met regen waren wij al blij. Als we aan Cape Meares aankwamen deden we eerst de zichtpunten die vlak aan de parking lagen. Wat een mooie zichten op de ruige kust, heerlijk! Het waaide gelukkig niet te hard en we konden hier lekker genieten van de mooie zichten. We hebben de 2km gedaan en onderweg kwamen we ook langs de lichttoren waar ik een paar postkaarten gekocht had in de giftshop. Na onze wandeling, het stoppen onderweg voor nu en dan wat foto's te nemen en een bezoekje aan de giftshop was het ondertussen alweer middag. We hebben daar ergens een bankje gevonden om onze broodjes op te eten op een grasvlakte tussen de bomen met het geluid van ruisende golven op de achtergrond. We kregen al vlug bezoek van een eekhoorntje dat ook wel iets te eten wou hebben, maar het is best dat je die beestjes niets geeft want dat doet voor hun meer schade dan goed. Goh, en dat smaakte nu eens echt goed zo in de buiten lucht. We hebben hier rustig genoten en nog wat rondgewandeld na onze lunch.

Daarna hebben we nog een stukje van de Three Capes route gereden en kwamen we uit bij een mooi strand in Netarts waar we nog even gewandeld hebben en ook nog een zichtpunt van "Three Arch Rocks" bij Oceanside. Daarna hebben we nog een beetje gewinkeld in Tillamook. Ik had 's avonds in het huis gekookt en na het avondeten wilden we gaan fietsen. Er waren fietsen met een kinderstoeltje ter beschikking bij dit huis en dat vonden wij wel super want zo kon Ava mee op de fiets. Het is een vrij groot strand in Nehalem wat zo'n 1.5km van onze verblijfplaats was. Spijtig genoeg begon het na het avondeten te regenen en zijn we maar thuis gebleven. We zijn op tijd gaan slapen want de volgende dag gingen we naar onze volgende verblijfplaats in Depoe Bay wat zo'n 140km verder ten zuiden gelegen was.

Foto's van Cape Meares State Scenic Viewpoint

Dag 4: Rit van Nehalem naar Depoe Bay, Oregon Coast, USA: Als wij rond 7u wakker werden sliep Ava nog, dat kwam goed uit zodat wij ons konden klaarmaken. Eens als wij klaar waren voor ontbijt hebben we Ava wakker gemaakt zodat ik haar kon klaarmaken terwijl Michael al wat spullen in de auto kon laden. Vandaag gingen we richting Depoe Bay wat ook nog aan de Oregon Coast gelegen is en de rit was zo'n 140km ten zuiden van waar we nu waren. We zouden de hele dag uitstrekken zodat we hier en daar kon stoppen om te wandelen en om de mooie plekjes te bezichtigen. Het was vrij bewolkt en zo te zien regende het nu en dan ook...goed om te rijden, maar minder om aan mooie plekjes te stoppen. We waren rond 8u30 klaar om te vertrekken naar onze volgende bestemming. Onze eerste stop was bij Cape Kiwanda, want daar moet het wel mooi zijn. We hebben daar ergens geparkeerd en zijn dan naar het strand gewandeld aan Cape Kiwanda. De zichten waren inderdaad mooi, het weer mindern want het was weer zwaar bewolkt. Na een half uurtje hier te wandelen kwam er een donkere lucht opzetten en zag het er naaruit dat het ging regenen. Net als we van het strand af waren begon het te druppelen. We zijn dan even naar een paar winkeltjes geweest langs de weg daar tot dat het wat minder hard regende.

We hadden besloten om daarna gewoon verder te rijden naar Lincoln City want daar was een goede outlet mall (winkels met bekende naam aan goedkopere prijzen) en daar kan je gedeeltelijk overdekt wandelen als het nog zou regenen. We konden de volgende dag altijd weer terug gaan naar de plekjes die we vandaag gemist hadden. Toen we in Lincoln City aankwamen scheen de zon...eindelijk! We zijn eerst wat gaan lunchen en daar zijn we naar het strand gegaan om wat te gaan wandelen met Ava. De golven waren hier wat ruwer en groter, zalig om te zien en te horen. We hebben hier toch een goed uur doorgebracht en zijn daarna doorgereden naar de Tanger Outlet Mall want het was ondertussen toch weer bewolkt. Hier hebben we een tijdje rondgewandeld en wat kleding gevonden voor Ava en Michael. We zijn daarna dan doorgereden naar onze verblijfplaats By The Bay, een huis waar we 3 nachten verbleven. Dit was ook een hele mooie plaats met alles erop en eraan plus met een zicht op de ruigere kust aan de overkant van de straat. We hebben eerst alles uitgeladen en daarna zijn we daar in buurt nog wat gaan winkelen voor etenswaren. Als we terug waren hebben we avond gegeten en omdat het weer wat begon te regenen zijn we 's avonds thuis gebleven. We hebben het rustig aan gedaan en zijn op tijd gaan slapen. Morgen hadden we weer een paar mooie plekjes op het programma als het droog zou blijven.